מידע על שירותי בריאות למי שפונו מבתיהם בעקבות המצב הבטחוני

שירותים למפונים בגיל השלישי

שאלות ותשובות

  1. אני מפונה לבית מלון רחוק למקום מגוריי והמטפלת הקבועה לא יכולה להגיע אליי, למי אני פונה?
    יש לפנות לחברת סיעוד בה את רשומה לקבלת מטפלת מחליפה. במקביל חשוב לפנות למוסד לביטוח לאומי על מנת לברר פריסת חברות סיעוד במקום מגוריך החדש או הזמני.

  2. אני לא סיעודי אבל מעוניין להמשיך להתגורר בשלב זה במסגרת לקשישים. מה עליי לעשות?
    התאמת מסגרת לקשישים תשושים נעשית על ידי משרד הרווחה. יש לפנות לעו"ס של הרווחה או להיעזר בשירות סוציאלי שמונגש כעת בבית המלון אליו אתה מפונה.

  3. זקן שנפצע, ביתו נפגע וזקוק לשיקום מה האפשרויות?
    יש לפנות לקופת החולים לקבלת מענה שיקומי באישפוז במחלקות לגריאטריה שיקומית או שיקום בית בבית המלון.

  4. אדם סיעודי שביתו נפגע ופונה למלון מה האפשרויות עבורו?
    אדם סיעודי שביתו נפגע זכאי לקבלת אישפוז במימון משרד הבריאות (קוד מלחמה) לתקופה שתוגדר. יש לפנות ללישכת הבריאות במקום המגורים או בקישור.
    האשפוז הסיעודי מיועד רק לאדם הזכאי לקוד. מסגרת סיעודית לא תוכל לקלוט מטפלים זרים או בני משפחה.

  5. איבדתי את השיניים התותבות. מה אני יכול לעשות?
    כל אדם מעל גיל 72 זכאי לטיפולי שיניים בסל הבריאות באמצעות קופת החולים שלו, בכלל זה הכנת שיניים תותבות. יש לפנות לקופת החולים.
לחזור למעלה