מידע על מערכת הבריאות בזמן חירום ומה יכולים לעשות מי שמצאים בחו"ל

שירותי בריאות למפונים ומחוסרי קורת גג

מוקדי חירום של קופות החולים למפונים

  • שרותי בריאות כללית
  • מכבי שרותי בריאות
  • קופת חולים מאוחדת
  • לאומית שרותי בריאות

סיוע של משרד הבריאות בבתי מלון

בכל בית מלון בו שוהים מי שפונו מביתם בימים האחרונים, נמצאים (פיזית) נציג או נציגה של לשכת הבריאות המחוזית של משרד הבריאות.
תפקידם של הנציגים לאתר ולתת מענה לקשיים באיתור שירותי רפואה ובריאות: לבדוק פערים בתחום הבריאות, לתת מענה לבעיות שעולות בשטח ולהציף בעיות שלא ניתן לפתוח בשטח למרכזי תחום ומכלול מפונים ומתפנים של משרד הבריאות.

פרטי הקשר של הנציגים מפורסמים בבית המלון והם יהיו נוכחים בימים ראשון עד שישי בין השעות 09:00 עד 13:00 ויתנו מענה כל עוד קיימים פערים בשירותי הבריאות.

לשאלות ובירורים נוספים, או אם נציגי משרד הבריאות בבבית המלון אינם זמינים, ניתן לפנות למוקד "קול הבריאות" של משרד הבריאות:

  • טלפון: 5400* או 08-624-1010
  • שעות מענה טלפוני: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00 עד 18:00 וימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00 עד 13:00

תזונאיות של בריאות הציבור נמצאות בקשר עם נציגי הרשות וצוות בית המלון כדי לייעץ בנושאי הזנה למפונים.

אם פוניתם מביתכם בעקבות המצב הבטחונים ואתם שוהים בבית מלון, משרד הבריאות מחויב לוודא שתקבלו מענה רפואי אם אתם צריכים.

מענה לצרכים רפואיים פרטניים

קופות החולים אחראיות על טיפול ומענה רפואי למבוטחים שלהן. הקופות יתנו מענה וישמרו על הרצף הטיפולי בכל מקום בו נמצאים המבוטחים. לשם כך, הקופות נערכו למתן שירות במספר דרכים, כולל קווים ייעודיים למענה ומתן קוד לתעדוף הטיפול במפונים.

קיים תיאום בין קופות החולים השונות בבתי המלון השונים, לפי הצורך.

מענה נפשי ראשוני בבתי המלון יינתן על ידי מרכזי חוסן.

מרכזי חוסן

מפונים ומחוסרי קורת גג יכולים לפנות למרכזי החוסן לקבלת מענה טיפולי חינם לנפגעי דחק (חרדה) על רקע המלחמה. הטיפול ניתן על ידי אנשי מקצוע מורשים בעלי מומחיות בתחום טיפול ממוקד טראומה.

המרכזים נותנים טיפולים פרטניים, קבוצתיים ומשפחתיים בטלפון, בזום או פנים אל פנים במרכזי טיפול בפריסה ארצית.

למידע נוסף ופרטי התקשרות >

לחזור למעלה