מידע על מערכת הבריאות בזמן חירום ומה יכולים לעשות מי שמצאים בחו"ל
-
ישראלים בחו"ל
אם אתם שוהים מחוץ לישראל ואינם יכולים לחזור בגלל המצב הבטחוני, ואתם זקוקים לתרופות או טיפול רפואי, עליכם לפנות לברת הביטוח שלכם. -
שירותי בריאות למפונים ומחוסרי קורת גג
אם אתם פוניתם מביתכם בעקבות המצב הבטחונים ואתם שוהים בבית מלון, משרד הבריאות מחויב לוודא שתקבלו מענה רפואי אם אתם צריכים. -
פעילות בתי החולים
רשימת מספרי הטלפון של כל בתי החולים בארץ, לבירור ואיתור קרובי משפחה. פעילות ושירותים הניתנים לאור המצב הבטחוני. -
מרפאות ושירותי בריאות של קופות החולים
מידע על שירותי קופות החולים, עבור מפונים ועקורים בעקבות מלחמת חרבות ברזל. אם אתם זקוקים לשירות רפואי, מרשם לתרופות, בדיקות מעבדה, או כל נושא רפואי. -
טיפות חלב, שירותים לאם וליילוד
בשל מצב החירום טיפות החלב נותנות מענה רק במרפאות ובתחנות העומדות בהנחיות המיגון של פיקוד העורף. משרד הבריאות מעדכן את המידע באתר לגבי טיפות החלב הפתוחות. -
רפואה דחופה ושירותים מחוץ לשעות הפעילות
מוקדי הרפואה הדחופה של קופות החולים מציעים ייעוץ רפואי ושירותי רפואה דחופה, מחוץ לשעות הפעילות. לרשימת קופות החולים היכנסו. -
תרופות, מרשמים ובתי מרקחת
על מנת לייצר למפונים ולעקורים רצף טיפולי, ובמידה ואין לכם מרשם לתרופות, תוכלו לקבל תרופות לטיפול של עד שבוע, בהתאם לשיקול דעתם של הרוקחים. -
הנצלת זרע
גם לאחר המוות ניתן לעיתים להפיק תאי זרע ולהשתמש בהם בהמשך לצורך הולדת צאצאים לנפטר. לכל המידע על הנצלת זרע, היכנסו. -
תרומות דם
תרומת דם מצילה חיים – למידע נוסף על מי יכול לתרום דם ורשימת מוקדים לתרומות דם - היכנסו.
שירותי בריאות למפונים ומחוסרי קורת גג
מוקדי חירום של קופות החולים למפונים
- שרותי בריאות כללית
- טלפון 03-976-6111
- מוקד ווטסאפ 050-886-2700
- מכבי שרותי בריאות
- מוקד ווטסאפ 050-602-2999
- קופת חולים מאוחדת
- טלפון 077-270-3724
- לאומית שרותי בריאות
- טלפון 507*
סיוע של משרד הבריאות בבתי מלון
בכל בית מלון בו שוהים מי שפונו מביתם בימים האחרונים, נמצאים (פיזית) נציג או נציגה של לשכת הבריאות המחוזית של משרד הבריאות.
תפקידם של הנציגים לאתר ולתת מענה לקשיים באיתור שירותי רפואה ובריאות: לבדוק פערים בתחום הבריאות, לתת מענה לבעיות שעולות בשטח ולהציף בעיות שלא ניתן לפתוח בשטח למרכזי תחום ומכלול מפונים ומתפנים של משרד הבריאות.
פרטי הקשר של הנציגים מפורסמים בבית המלון והם יהיו נוכחים בימים ראשון עד שישי בין השעות 09:00 עד 13:00 ויתנו מענה כל עוד קיימים פערים בשירותי הבריאות.
לשאלות ובירורים נוספים, או אם נציגי משרד הבריאות בבבית המלון אינם זמינים, ניתן לפנות למוקד "קול הבריאות" של משרד הבריאות:
- טלפון: 5400* או 08-624-1010
- שעות מענה טלפוני: ימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00 עד 18:00 וימי שישי וערבי חג בין השעות 08:00 עד 13:00
תזונאיות של בריאות הציבור נמצאות בקשר עם נציגי הרשות וצוות בית המלון כדי לייעץ בנושאי הזנה למפונים.
אם פוניתם מביתכם בעקבות המצב הבטחונים ואתם שוהים בבית מלון, משרד הבריאות מחויב לוודא שתקבלו מענה רפואי אם אתם צריכים.
מענה לצרכים רפואיים פרטניים
קופות החולים אחראיות על טיפול ומענה רפואי למבוטחים שלהן. הקופות יתנו מענה וישמרו על הרצף הטיפולי בכל מקום בו נמצאים המבוטחים. לשם כך, הקופות נערכו למתן שירות במספר דרכים, כולל קווים ייעודיים למענה ומתן קוד לתעדוף הטיפול במפונים.
קיים תיאום בין קופות החולים השונות בבתי המלון השונים, לפי הצורך.
מענה נפשי ראשוני בבתי המלון יינתן על ידי מרכזי חוסן.
מרכזי חוסן
מפונים ומחוסרי קורת גג יכולים לפנות למרכזי החוסן לקבלת מענה טיפולי חינם לנפגעי דחק (חרדה) על רקע המלחמה. הטיפול ניתן על ידי אנשי מקצוע מורשים בעלי מומחיות בתחום טיפול ממוקד טראומה.
המרכזים נותנים טיפולים פרטניים, קבוצתיים ומשפחתיים בטלפון, בזום או פנים אל פנים במרכזי טיפול בפריסה ארצית.